Kallelse till Svenska Leicesterfårföreningens årsmöte

29 juli - 1 aug. 2020 på Båvens Spinnhus AB utanför Sparreholm i Sörmland, Flens kommun,
www.bavensspinnhus.se

Tema leicesterullen från ”råull till härligt, glänsande garner”. Vi lär oss vidarförädla ullen till försäljning under guidning av Karin Strömberg-Lundqvist. Ta gärna med beredda skinn för bedömning. Samtal och information från Fåravelsförbundets ordf. Gudrun Haglund som också är leicesterfårägare gästar oss! OBS! anmälan om deltagamde önskas innan den 15 juli för beräkning av mat.

Fredag 31 juli

15.00 Samling för de som vill delta i hela spinnprocessen från råull till garn. OBS! Anmälan

Ca kl.19 Samling med ”knytkalas” vid grillen. Se mer info under Mat & logi

Lördag 1 augusti
9.00                  Samling med kaffe VD Karin Strömberg hälsar oss välkomna. Presentation av dagens program (OBS årsmötet                                   flyttas till kl. 13 00) Karin Strömberg - vi lär oss om ullens 9 steg, bl. tvättning och färgning i guidning genom                                   spinneriet, så fin blir leicesterull i garn och kardflor.

12.00 -13.00   Lunch på Sparreholms slott

13.00                 Årsmötesförhandlingar

13.00 -14. 00  Förbundsordförande Gudrun Haglund, frågestund

ca:15.00            Förbundsordförande Gudrun Haglund gästar oss, frågestund och fika Gudrun stannar hos oss och kan genom                                 ändring i programmet vara med hela eftermiddagen och kvällen. Ev, ett besök i spinneriet om vi inte är klara.

Ca 18 30          Tid för ombyte och resa till plats där vi kan äta en god midddag

19.00                Middag för Leicesterfår föreningens medlemmar samt gäster. Plats: Sparreholm slott

Söndag 2 augusti
09.00 - 09.30 Kaffe
09.30 - 13.00  Skinnskola och bedömning. Embryoprojektet, avelsfrågor, om planerad resa 2022 till England, det första                                             Världsmötet för Leicesterfår uppfödare.
Ca 13.00            Avslutning och lunch, ev. besök för de som önskar, vad ännu inte fastställt

Anmälan till Anna Alm 070-2072916 eller Birgit Sturesson 070-2342582, senast 15 juli.
Anna: karlberg_gard@telia.com eller Birgit: birgit@agropd.se
Middag lördag kväll mer information kommer.

Boende: Vill ni bo på Sparreholms slott till rabatterat pris, kostar 795 kr för enkelrum ink frukost (flyglarna 1050 kr) eller 1295 kr för dubbelrum ink frukost (flyglarna 1695 kr)
Det finns utrymme för husbilar. Tyvärr ingen elmöjlighet men fri tillgång till toalett, dusch och bastu. Kostnad 250 kr/natt.
Bokning görs direkt till slottet via mail (info@sparreholmsslott.com) eller telefon (070-631 78 15) av var och en. Uppge Anna Alm som referens.

Välkomna!

Kallelse till Svenska Leicesterfårföreningens