Firandet av Bakewell's födelse för 300 år sedan, ett världsmöte om Leicesterfår kommer att hållas i Leicestershire, England i juni 2025.

Bifogade är de första konferensplanerna och inbjudan. Dessa planer kan givetvis ändras beroende på antalet deltagare.

Breanton vill väldigt gärna få en indikation på antalet medlemmar som vill komma från Sverige då de måste ordna lämpliga lokaler, och det beror det på det totala antalet deltagare.

I detta skede av planeringen kan de inte ge en indikation på kostnaden för delta eftersom detta också beror mycket på antalet deltagare.

Inbjudan på engelska

Inbjudan översatt till svenska

Konferensplaner och provisorisk resplan

Anländer till Storbritannien

Rutland Show på Rutland Showground, (Oakham, Rutland, LE15 7TN) för en stor utställning söndagen den 1 juni 2025, kl. 10.00. Utställningen kommer att presentera de djurraser som är förknippade med Bakewells många avelsprogram, det kommer att finnas fårraser inklusive Leicester Longwools, Longhorn Cattle, Shire Horses och andra relevanta utställningar.

boende

Både Oakham och närliggande Melton Mowbray har en mängd olika hotell och annat boende.

Lokaler

Det finns flera lämpliga lokaler nära Oakham /Melton Mowbray och en av dessa kommer att bokas när vi vet det sannolika antalet deltagare

Gårdsbesök

Det förväntas att medlemmar i föreningen kommer att öppna sina gårdar, i olika delar av landet, t.ex. Yorkshire och söderöver för att välkomna besökare som reser genom landet

Transport

Rutland Show Ground ligger nära från de lokala hotellen och från den lokala tågstationen. Även om det förväntas att de flesta kommer att ha egna transporter. Beroende på hur många, kommer transport att kunna ordnas när det behövs.

ytterligare information

Vi räknar med att utländska besökare kommer att vilja spendera lite tid på att besöka familj och vänner och kommer att göra sina egna arrangemang för att göra detta. Det finns många intressanta platser att besöka i området inklusive King Richard III besökscenter i Leicester, The George Hotel Old Coaching Inn i Stamford, Belvoir Castle, Burghley House, Chatsworth House och Rutland Water, mer information kommer att finnas tillgänglig närmre tiden.

Konferensprogram - med start måndagen den 2 juni 2025 (9-16)

Söndag Måndag Tisdag Onsdag
Rutland Showground
Träffas & Introduktioner
Lär känna dig – enskilda delegater för att presentera sig själva.

Kort samtal från Dishley-sällskapet.
Panelpresentation och diskussion
Jämföra nationella praxis och situationer
Panelpresentation och diskussion
Framtiden för Leicester Longwool-fåret och hur man uppmuntrar yngre medlemmar
Utställning lunch Lunch Lunch Lunch
  Ett besök i Dishley Church i Loughborough, för att se Bakewells grav och hans familjehem, gård och mark och galleriet. Konferens
Föredragshållare
Att inkludera DNA.
Sparar Leicester genetik för framtiden, sperma och embryotransplantation
Paneldiskussion och utställning
om användningen av ull-in textil skinn, och hantverk och marknadsföring av dessa.
Kväll Samkväm (kanske BBQ på den lokala gården) Middag för att fira Bakewell Avslappnad samvaro

Varje land kommer att bjudas in att göra en individuell presentation som en del av paneldiskussionerna.

Vänligen notera
Med förbehåll för att fördrags ordningen kan komma att ändras . Dessa kommer att vara huvudteman för konferensen men de kanske inte blir i denna ordning.
I traditionell Leicester-stil kommer detta program att erbjudas med te, kaffe och lunchpauser.

För mer information:

Brenton Heazlewood  brenton@heazlewoodseeds.com.au